Sunday, May 23, 2010

Japanese Special at Farmer & Cook  (日本料理スペシャル!!!)


We made a Japanese Special this weekend at Farmer & Cook.
Olivia and I did some brainstorming for a week, and here is the "Sampler Plate" of our menu.
It included handmade Tofu, mini Tempra, Okara (soy bean skin, leftover from making tofu ), Roasted Turnips with walnut miso sauce, Nuta (leek with miso), and Sasa-sushi (sushi decoration on top of bamboo leaf).
It was a fun experiment.
今週末、仕事場のオーガニックレストランで日本料理スペシャルを企画しました。
オーナーの奥さんのオリビアと、どんなものがいいかしら。。。とアイデアを出し合って出来上がった一品がこちら☆ 
限られた材料での挑戦でしたがなかなかの出来でした。
いろいろ創りだすのは楽しいですね☆


From left, Tempura, handmade Tofu, Roasted Turnips with walnut miso sauce, Okara, and Sasa-shishi.  uuups... I forgot to put Nuta... sorry...
左から、ファームで採れた野菜天ぷら、手作りとうふ、カブのくるみ味噌添え、おから、笹寿司。 
おっと。。。ぬたを載せるの忘れてしまいました☆失礼☆

No comments:

Post a Comment