Friday, July 24, 2009

Something to Care


When we went to Japan, we gave up our garden because there is a serious summer water shortage. We feel strange NOT having a garden. It was always so close to us. So now we are looking for new things to do outdoors here.

Our bamboo chimes, hanging over the picnic table, were broken and old looking. They looked lonely without the passionfruit vines that used to cover them with green all over. We cleaned the chimes and mended them, and started to paint. It was surprisedly fun.

Here, the bamboo chimes became Rainbow chimes!


ここ数年の干ばつの影響で水不足なので、日本へ行ったのを機にこの夏は野菜畑をしばらく休むことにしました。今まで畑があまりにも身近な存在だったので、畑なしの生活は生活の一部がすっぽり抜け落ちたようでおかしい。
何か畑の代わりにすることはないかな。。。
そういえば庭のピクニックテーブルの上につるしてあった竹のチャイム、古くなってもう壊れかけてたなぁ。以前はパッションフルーツの緑に覆われていたいたのに、今はぽつんと寂しそう。。。
そこでミレニアムの提案でチャイムをきれいにしてペイントすることにしました。始めてみると思いのほか楽しい☆古い竹のチャイムは新しく虹色に生まれ変わりました。

No comments:

Post a Comment