Wednesday, April 21, 2010

Concert Weekend Part 2 Ventura College Symphony and Choirs Concert


On Saturday, April 17th, we went to another concert. It was the Ventura College Symphony and Choir concert at Oxnard Performing Arts Center.

They performed three pieces. Brahms "Concerto for VIolin and Violonecello, Op. 102", Brahms "A German Requiem", Op.45, and my music professor Robert Lawson's piece "Tumaini" ( the title is Swahili meaning "Hope").

We discussed the pieces in the class earlier, so it helped me to understand them.

It was fun to see all my teachers and friends from the class.

There were lots of people at the concert and the big hall was almost full!! 

And the performance was wonderful.


On Tuesday when I saw professor Burns in the class, I told him that we enjoyed the concert very much.

Then he told me that he had a terrible time, because he had bloody nose in the middle of  conducting the Concerto performance! He had no idea what to do.

Oh, my.... well, well.... 


先週末はコンサートづくしでした。土曜の夜(17日)は、カレッジのオーケストラと合唱団の合同コンサートがオクスナード(隣町)のパフォーマンスアートセンターでありました。

カレッジのコンサートだったので、出演者のほとんどはクラスの友だちや先生方など身近な人たちばかりで、とてもリラックスした気分で演奏を楽しめました。

演奏曲はブラームスのバイオリンとチェロのコンチェルト、同じくブラームスのレクイエム、そして私たちの音楽科の学長、ローソン氏作曲の希望 の3曲。

あらかじめ曲に関しての説明を聞いてあったので、演奏にすんなりと入っていくことができました。大きなコンサートホールでしたが、大勢の観客で席もほぼ埋まりとても豪華なものになりました。


昨日、カウンターポイントの授業があったのでバーンズ先生に土曜の夜のコンサートは素晴らしかったです。(彼はブラームスコンチェルトの指揮者)といったら

いや~、あれは大変だった。指揮の途中で、いきなり鼻血がでてきちゃってね。全然とまらないしどうしようかと思ったよ。あんなことは初めてだ☆ と。

思わず笑ってしまいました。



The left page from the top, Liz (voice teacher), Mr. Lawson (the chairman in music department at Ventura College) and Dr. Burns (theory and counterpoint teacher).

ページ左、上からリズ先生(声楽)、ローソン氏(学長)、バーンズ先生(音楽概念と作曲)

No comments:

Post a Comment