Thursday, August 13, 2009

Shooting Star (獅子座流星群)


This time of the year is well known for shooting stars. Around 8/11 - 8/14, when we look at the sky at night, we can see lots of shooting stars in a short period of time.
Last night, we went for a walk around 10 p.m. and immediately we saw a long bright shooting star.
This photo is not the one I took,  but we saw many just like this!
Here, Ojai has a wide, dark, clear sky, it's perfect to observe stars.
I'm amazed how I can clearly see the Milky Way flowing just like a river.
We saw total 9 shooting stars last night!

毎年この時期、8/11―8/14あたりは流れ星がたくさん見られることでよく知られていますね。
”獅子座流星群” です。
昨夜10時ごろ外にでてみると、すぐに長い尾を引いた流れ星がひゅ〜っとすぎていきました。
”あっっ、流れ星だ!!!” っていってから空を見上げても十分間に合うほどのもの。
しゅるしゅる〜って音が聞こえてきそう。
この写真は私の撮ったものではありませんが、まさにこんな感じです☆
うれしくなってそのまま散歩に出かけました。
ここオハイは周りに明かりがないので夜空がクリアに見える上に、空が東西に広いので星をみるにはもってこいの場所なのです。
私はここへ住むようになって、天の川がその名の通り本当に川が流れるように夜空に広がっているのを初めて目の当たりに見ました。
短い散歩の間に9つの流れ星を見ることができました☆



No comments:

Post a Comment