Saturday, August 8, 2009

Summer Vegetables (夏野菜)

What do you image for summer vegetables?
In California, it is Summer Squash. 
These beautiful squashes are from Farmer & Cook where I work.
Aren't they pretty?
Aren't they gorgeous?
Steve, the owner of Farmer & Cook, grows really beautiful organic vegetables.
My favorite dish of summer squash is simply baking them in the oven with some herbs and olive oil .
They are tender and sweet.
Thank you, Steve!

夏野菜といってイメージするものは何ですか?
日本だったらなす、きゅうり、トマト。。。ってところかしらね。
ここオハイでは夏野菜といえばズッキーニ。
ズッキーニと一口に言ってもいくつも種類があるのです。
ここにあるだけでも丸いもの、長いもの、円盤形のもの、緑のもの、黄色のもの、白いもの。。。
これらは私が働いているオーガニックのお店からのいただきものなんですが、洗って無造作に並べた姿があまりにもかわいらしかったので、つい写真を撮ってしまいました。
ズッキーニはサラダにしても炒め物にしても、トマトソースなどと煮込んでもとてもおいしくいただけるのですが、私の一番のお気に入りは厚くスライスしてバジルやオレガノなどのハーブとオリーブオイルをふってそのままオーブンへ。
とろけるようにやわらかく、野菜の甘みたっぷりに仕上がります。
オーナーのスティーブさんへ。いただきま〜す♪


No comments:

Post a Comment